Gratis verzending binnen 4-6 dagen
Gratis omruilen binnen 30 dagen
5/5 sterren van 100.000+ klanten
be
België
Change country & language
Gratis verzending binnen 4-6 dagenGratis omruilen binnen 30 dagen5/5 sterren van 100.000+ klanten
Country
Language
Winkelmand
Je hebt niks in je winkelmandje!

Shop stress-free! No customs duties will be applied to your order.

Krijg 15% korting op je eerste aankoop! Klik hier om je aan te melden

Reading glasses lying on a table with technical drawings and acetate samples
Reading glasses lying on a table surrounded by technical drawings and acetate samples

Neem een kijkje: de moeder en zoon relatie die leidde naar GLAS

2022-05-18

Soms zijn het degenen die ons het dichtstbij staan die ons het meest inspireren, en dat geldt zeker voor GLAS-oprichter en CEO Christoffer Sundberg en zijn moeder, Laila.

Christoffer is afkomstig uit Luleå, een kleine stad in Noord-Zweden, en richtte GLAS op toen hij zich realiseerde dat Laila geen leesbril kon vinden die haar goed en zelfverzekerd liet voelen en goed bij haar stijl paste.

We zaten samen met Christoffer en Laila in zijn flat in het zuiden van Stockholm voor een kop koffie, terwijl ze een aantal ontwerpen en stijlen voor de komende collecties bekeken. Samen onthullen ze het volledige verhaal achter GLAS. Lees verder om te weten te komen wat de relatie van het paar als moeder en zoon definieert, en wat hun levenslange missie is om de schoonheid in alledaagse dingen te zien, in hun eigen woorden.

Het begin

Op een zonnige dag in 2018 ontmoette Christoffer zijn moeder voor een kopje koffie in een hotel in Stockholm. Hij vroeg haar waarom haar leesbril niet bij haar persoonlijkheid en stijl paste, waarop ze antwoordde dat ze er nog nooit een had gevonden die dat wel deed.


Christoffer:

"Ik begon met mijn moeder te praten over wat we om ons heen hebben dat gewoon onmisbaar is, maar dat mensen mooi hebben gemaakt. We gingen zitten en dronken een kop koffie. Ik zat in een stemming waarin ik overal op zoek was naar mooie dingen. Ze legde haar leesbril op tafel, terwijl ze zich er bijna voor schaamde. Plotseling werd één plus één drie. Ik dacht - dit is een alledaagse noodzaak die is verwaarloosd en vergeten, waarom maken we geen leesbril die echt mooi is?"

Na dit moment begon Christoffer zich te realiseren dat modieuze leesbrillen heel moeilijk te vinden waren. De gewone leesbrillen die verkrijgbaar waren bij benzinestations of apotheken waren allemaal gemaakt met weinig aandacht voor details, design of kwaliteit, en misten een uniek gevoel voor stijl.

C:

"Mijn moeder is altijd een goed rolmodel geweest in de zin dat ze altijd probeerde haar dagelijkse leven en stijl te verbeteren. Toen ik een kind was, was het ergste wat ik wist dat ik met haar in winkels moest zijn. Ik ging dan op een stoel zitten en wachtte op haar. Toen ik later groot was, realiseerde ik me dat geen van de grote merken echt voor haar gemaakt waren. Ik zag haar rondlopen in die winkels om te zien of er iets voor haar gemaakt was. Ze kwam met een shirt of iets dergelijks, maar zei: "Dit is niet voor mij. Ik ben hier te oud voor!" Ik denk dat dat me meer is bijgebleven dan dat ik me ooit had kunnen voorstellen."


Dit is wat Christoffer ertoe bracht om het idee te verwerpen dat vrouwen van een bepaalde leeftijd in één mal zouden moeten passen, simpelweg vanwege een slecht aanbod van lifestyle- en modemerken. Datzelfde jaar werd GLAS geboren, met als doel ouder worden te associëren met kracht, zelfbewustzijn en hernieuwd zelfvertrouwen.


C:

"Het maakt niet uit of je een bepaalde leeftijd hebt bereikt, je moet nog steeds stappen vooruit zetten en moedig zijn. Alles begint met een kleine stap, ik denk graag dat een leesbril de eerste stap kan zijn."

Een hechte relatie

Laila herinnert zich met grote trots het moment dat Christoffer zijn eerste mijlpaal bereikte na de oprichting van GLAS, hoewel ze erkent dat het niet altijd een gemakkelijke reis voor hem was.

Laila:

"Ik herinner me eigenlijk een moment dat Christoffer me belde net toen hij GLAS had opgestart, en zich erg ontmoedigd voelde. We hebben lang gepraat en ik heb mijn uiterste best gedaan om hem te motiveren. Ik voelde me op dat moment zelf ook sterk, dus ik had de energie voor ons beiden. Plotseling zei hij: "Mama! Wacht even! Ik heb net een bril verkocht!" En ik zei: "Ja! Dit is het begin!"


Het paar heeft een band die uniek is in zijn hechtheid, en ze karakteriseren de relatie die ze als moeder en zoon delen als uiterst positief en ondersteunend.


C:

"Ik zou onze relatie omschrijven als zeer hecht. We praten de hele tijd. Als ik hoor over de relaties die mijn vrienden met hun ouders hebben, ben ik vaak verbaasd, sommigen praten maar één keer per maand met hen! Dat is voor mij ondenkbaar."

L:

"Er zit veel humor in onze relatie. We zijn gewoon positief ingesteld; als er zich een obstakel voordoet, dan zet je je er overheen. Ik denk dat je positief geboren wordt."

Christoffer legt uit dat hij in zijn jeugd altijd geïnspireerd is geweest door zijn moeder. Van jongs af aan stimuleerde zij hem om te genieten van de eenvoudige dingen in het leven - een visie die ze vandaag de dag nog steeds delen. C:

"Mijn passie voor koken komt van mijn moeder. Toen ik klein was, stond er altijd wel iets te pruttelen op het fornuis. De keuken is altijd een belangrijke plek geweest. We hadden toen niet de mogelijkheid om veel te reizen, dus we vonden het leuk om een nieuw gerecht uit te proberen, of om de gekookte maaltijd gewoon mee naar buiten te nemen om op te eten."

L:

"Als we ergens naartoe reisden, gingen we naar ons huisje in Arvidsjaur, in Noord-Zweden. We kookten samen en maakten brood. We hadden nauwelijks elektriciteit in het huisje, en stromend water was er al helemaal niet."

C:

"Als je het comfort uit je dagelijkse leven weghaalt, begin je echt mooie dingen te zien. Je ziet het water en je ziet de bloemen, en je waardeert alles. Ik denk dat dat centraal staat in onze relatie, het vinden van de essentie. Op die manier staat tijd doorbrengen met familie voor mij ook centraal."

Een toewijding om alledaagse schoonheid te verbeteren

Het GLAS motto is dat de kleine dingen in het leven iets zijn om te vieren, en het merk is gegroeid op het vaste geloof in het verbeteren van het alledaagse door het creëren van een levensstijl rond wat je een positief gevoel geeft; van vriendelijke mensen en zelfzorg tot mooie dingen. Dit is een mantra waar Christoffer zijn leven naar leidt, niet alleen via GLAS, maar ook wanneer hij thuis is bij zijn gezin.


C:

"Mijn moeder was in dit opzicht een grote inspiratiebron voor me, omdat ze altijd de kleine dingen oppakte en ze in een mooie context plaatste. Toen we opgroeiden, werden we aangemoedigd om het goede te zien in de alledaagse dingen."

L:

"Ik denk dat ik je ook altijd aanmoedigde om de dingen van de zonnige kant te bekijken. In het begin als er iets vreselijks gebeurt, zul je geen oplossing kunnen zien, maar met de tijd zul je de sleutel moeten vinden om het probleem op te lossen en iets goeds uit het slechte te halen."

Naast GLAS is Christoffer ook zelf ouder geworden, wat hem in staat heeft gesteld om deze gewoonte om vreugde te vinden in de kleine dingen, verder te ontwikkelen en in een heel nieuw licht te zien. Hij hoopt ook dat dit iets is dat het merk voortdurend zal inspireren tot nieuwe producten en nieuwe richtingen voor de toekomst.

C:

"Nu ik een dochtertje van drie maanden heb, gaan we zitten en kijken we gewoon naar iets alledaags, zoals een vork of een bloem. Alles is zo mooi voor haar. Zij ziet ze voor het eerst, en ik ook! En dat is de manier waarop ik ben opgegroeid. Ik denk dat ik het in mijn ruggengraat heb zitten, om echt stil te staan en te proberen de mooie dingen in alledaagse dingen te zien."

Shop Laila's favorieten
Meld je aan en bespaar 15%

Meld je aan om exclusieve aanbiedingen, vroege toegang tot nieuwe producten en inspirerende content te ontvangen door hieronder je e-mailadres in te vullen, en geniet van 15% korting op je eerste bestelling.

Enhance everyday beauty

Modieuze en hoogwaardige brillen en brillenaccessoires ontworpen in Stockholm.

Levering
Betalingsmethoden
© GLAS Scandinavia AB
email signup image
15% korting, speciaal voor jou
Vul je e-mailadres in om je aan te melden voor onze nieuwsbrief en krijg 15% korting op je eerste GLAS-bestelling!
Jouw kortingscode zal hier verschijnen
* De code is geldig op jouw eerste aankoop en kan niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen. Lees onze algemene voorwaarden en privacybeleid voordat je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief. Je kunt je te allen tijde uitschrijven.